مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی

مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی

مرکز مطالعات و همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون قریب به ۸۰۰ طرح پژوهشی مشترک بین المللی را مورد حمایت مالی قرارداده است و در سال جاری این امکان وجود دارد که به تعدادی از طرح‌های ویژه مبلغی معادل ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیارد ریال جهت حمایت تعلق گیرد.

مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان متولی فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی وزارت علوم و به عنوان مرجع هماهنگی عضویت در برخی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مانند مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام، شبکه سازمان‌های علمی جهان سوم، فرهنگستان علوم جهان سوم (تواس) فعالیت داشته، و دبیرخانه مراکزی مانند شبکه‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی، شورای قطب‌های علمی کشور، کمیسیون شتابگرها و محصولات دانش بنیان بوده است. افزون بر آن در سال ۱۳۹۴، برنامه ارزیابی شناسه‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با هدف تقویت و اعتلای جایگاه کشور در جهان از طریق گسترش روابط علمی بین‌المللی آغاز شد. که ذیل این برنامه، ارزیابی سالانه و تهیه گزارش عملکرد از فعالیت‌های علمی بین‌المللی مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری کشور به این مرکز محول شده است . 

با توجه به این‌که یکی از بزرگترین اهداف مرکز گسترش و تسهیل ارتباط علمی میان مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران و مراکز علمی بین المللی جهان است، برنامه‌هایی همچون جندی شاپور(برنامه همکاری مشترک ایران و فرانسه)، برنامه همکاری مشترک ایران و  کشورهای جهان (ICRP ) ، برنامه پیترو‌دلاواله (برنامه همکاری مشترک ایران و ایتالیا)، برنامه حمایت از همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه پژوهش‌های کاربردی(ICARD )، برنامه همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه آموزش(آیسد) طراحی و در حال اجرا است . در این راستا هر ساله بر اساس نیازهای کشور از تعدادی طرح  پیشنهادی که همکاران هیات علمی وزارت علوم به این مرکز ارایه می‌دهند در قالب‌های موصوف حمایت مالی می‌شود. 

مرکز همچین تلاش می‌کند با حمایت مالی از دانشجویان دکترا برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باعث تقویت همکاری‌های علمی، آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های اندیشمندان سراسر جهان و برقراری ارتباط آنها با پژوهشگران داخل کشور شود  

کانال تلگرام : جهت اطلاع رسانی سریعتر و گسترده تر کانال رسمی مرکز ایجاد شده است امید است بتوانیم با اطلاع‌رسانی بهتر شاهد مشارکت بیشتر همکاران در طرح‌های آتی مرکز باشیم و حمایت‌های مالی در بین همکاران هیات علمی عادلانه‌تر توزیع گردد.

اطلاعات تماس

وبسایت: WWW.CISSC.IR 

آدرس: تهران - خیابان کریم خان زند - ساختمان دانشگاه علامه طباطبایی - پلاک ۷۶ - طبقه اول 

کد پستی:۷۷۸۸-۱۵۸۷۵ 

پست الکترونیک:info@cissc.ir 

تلفن:

۰۲۱۸۶۰۳۶۰۰۲

۰۲۱۸۸۹۰۹۵۱۷

۰۲۱۸۶۰۳۶۲۰۰