معرفی دانشگاه لرستان

معرفی دانشگاه لرستان

درباره دانشگاه لرستان

دانشگاه لرستان در سال ۱۳۵۶ شمسی با عنوان «مرکز آموزش عالی لرستان» وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با پذیرش ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب با جداشدن از دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت مستقل و تحت عنوان «مجتمع آموزش عالی لرستان» به کار خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۷ شمسی طرح جامع بزرگ دانشگاه لرستان تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه رسید و فعالیت‌های اجرایی احداث دانشگاه در سال ۱۳۶۹ شمسی آغاز شد و سرانجام در سال ۱۳۷۲ شمسی به دانشگاه لرستان ارتقاء یافت.

دانشکده‌ها

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

این دانشکده دارای ۱۲ گروه آموزشی و بیش از ۸۰ عضو هیئت علمی تمام وقت است. همچنین طبق آخرین آمار ارائه شده توسط وبگاه این دانشکده ۱۹۹۵ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند. 

دانشکده کشاورزی

این دانشکده در سال ۱۳۷۳ در جنوب شهر خرم‌آباد تأسیس شد. این دانشکده دارای ۱۰ گروه آموزشی و طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط وبگاه این دانشکده تعداد ۱۸۰۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل می‌باشند. 

دانشکده علوم پایه

این دانشکده دارای ۷۸ عضو هیئت علمی است و ۱۱ رشته کارشناسی، ۲۴رشته کارشناسی ارشد، ۱۶ رشته دکتری در این دانشکده تدریس می‌شود. 

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده فنی و مهندسی در سال ۱۳۸۲ تأسیس شده و دارای ۸ گروه آموزشی می‌باشد. 

دانشکده دامپزشکی

این دانشکده در سال ۱۳۷۲ در زیربنایی معادل ۶۰۰۰ متر مربع تأسیس شد. هم‌اکنون بیش از ۱۲ رشته آموزشی مختلف در این دانشکده تدریس می‌شود. 

دانشکده مدیریت و اقتصاد

این دانشکده در سال ۱۳۸۴ با دو رشته آغاز به کار کرد و هم‌اکنون دارای ۱۶ عضو هیئت علمی می‌باشد.